INBJUDAN till årsmöte och exkursion i Lycksele – Vilhelmina, 17 – 18 juni 2023.

Välkomna att delta på Svenska Lövträdföreningens årsmöte, som i år hålls i samband med en tvådagars exkursion i Lappland.

Svenska Lövträdföreningen har i år valt att hålla årsmötet och en tvådagarsexkursion i Lappland under helgen 17 – 18 juni.

Datumet är valt med tanke på att skogsmässsan Nolia hålls i Umeå 15 – 17 juni och att man då kan besöka båda evenemangen under samma resa.

Exkursionen har i år ett annorlunda upplägg med tema historia, naturvård och sameslöjd. Naturligtvis ska vi också besöka några skogsområden.

Vi börjar på lördagen klockan 10 vid Risfjells Samemuseum i Vilhelmina, där vi får ett föredrag om samernas hantverk och kultur.

Därefter besöker vi (eventuellt) Sveriges nordligaste almbestånd, samt ett lärkbestånd på vår resa till Lycksele och First Camp Ansia, där vi håller årsmötet och årsmötesmiddagen.

Boende är också reserverat på First Camp Ansia.

Söndagen börjar med frukost på Ansia. Därefter åker vi någon mil söderut till Tuggensele Naturreservat, där vi får en guidning i reservatet.

Efter lunch besöker vi Skogs- och Samemuseet i Lycksele. Om ni undrar varför vi ska besöka Risfjells Samemuseum i Vilhelmina, så beror det på att museet i Lycksele har sin personal på resa i Kanada.

Var och en bokar och betalar sitt boende. Det finns många boendealternativ, både stugor, hotellrum och ställplats för husbil. Besök gärna deras hemsida

Var och en bokar sitt eget boende direkt till Mats Gunnarsson, Ansia via mail:

mats.gunnarsson@firstcamp.se  eller telefon 076 111 48 24 ange att ni hör till Svenska Lövträdföreningen.

Priserna jag fått för boende är: 4-bäddsstuga från 1130:-  och husbilsplats 390:- per natt.

Deltagaravgifter:

Exkursion, inkl inträden, guider, lunch, för- och eftermiddagskaffe båda dagarna, frukost och årsmötesmiddag: 1250:-

Exkursion enligt ovan, men utan årsmötesmiddag och frukost: 825.-

Önskas förrätt och – eller dessert vid årsmötesmiddagen, skall detta samt eventuella matallergier meddelas via mail till Björn Gustafson bjrn.gstfson@gmail.com. Frågor besvaras även via telefon 070 696 50 27.

Ev förrätt och dessert betalas av var och en vid middagen.

För icke medlemmar tillkommer en avgift om 250:-  då ingår medlemskap (om man vill).

Anmälan görs genom att betala in aktuell summa på föreningens plusgirokonto 22 24 45 -9

KOM IHÅG att ange namn och mailadress vid betalning.

Ett mer detaljerat program kommer att mailas till de som anmält sig.

Välkomna!